U příležitosti 75 let vzdělávání budoucích učitelů na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni se SPN – pedagogické nakladatelství, a.s., zúčastnilo dne 15. 9.
konference Proměny vzdělávání. Představili jsme zde samozřejmě naše portfolio učebnic a redaktoři ocenili velmi zajímavé přednášky.
Jak název konference naznačuje, hlavním tématem přednášek byly zásadní proměny ve vzdělávání nejen žáků, ale především budoucích pedagogů. Podrobněji o této problematice hovořil v úvodním příspěvku pod názvem Inovace kurikula: Jaké změny potřebujeme a kdo je dokáže realizovat RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D., z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na PedF UK. Konstatoval, že snahy o revizi rámcových vzdělávacích programů trvají již příliš dlouho (více než 10 let) a zatím nevznikl žádný nový dokument, který by odborná veřejnost přijala. Přitom vytvoření programu ještě zdaleka není zárukou proměny vzdělávání. Důraz bude kladen i na to, kdo by měl tyto změny připravit a realizovat a jakou úlohu v tom mohou hrát fakulty připravující učitele.
Nás nejvíce zaujaly přednášky Mgr. Karolíny Dundálkové, Ph.D., která porovnávala výhody elektronických učebnic od dvou nakladatelství Fraus a Nová škola oproti tištěným učebnicím.
V přednášce Mgr. Růžena Písková, Ph.D., představila projekt naučných stezek se zaměřením na čtenářství jako základnu pro mezioborové propojení vzdělávacích obsahů.
Dotazníkovým šetřením s využitím nástrojů umělé inteligence na FPE ZČU v Plzni provedla účastníky konference Dr. phil. Michaela Voltrová.
Mgr. Dita Macháčková se zaměřila na problematiku výuky českého jazyka pro cizince na ZŠ i SŠ. Namísto tradičního odděleného přístupu představila koncept, který propojuje výuku češtiny s ostatními předměty ZŠ či SŠ.
+ Přejít na stránky konference U příležitosti 75 let vzdělávání budoucích učitelů na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni se SPN – pedagogické nakladatelství, a.s., zúčastnilo dne 15. 9. konference Proměny vzdělávání. Představili jsme zde samozřejmě naše portfolio učebnic a redaktoři ocenili velmi zajímavé přednášky. Jak název konference naznačuje, hlavním tématem přednášek byly zásadní proměny ve vzdělávání nejen žáků, ale především budoucích pedagogů. Podrobněji o této problematice hovořil v úvodním příspěvku pod názvem Inovace kurikula: Jaké změny potřebujeme a kdo je dokáže realizovat RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D., z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na PedF UK. Konstatoval, že snahy o revizi rámcových vzdělávacích programů trvají již příliš dlouho (více než 10 let) a zatím nevznikl žádný nový dokument, který by odborná veřejnost přijala. Přitom vytvoření programu ještě zdaleka není zárukou proměny vzdělávání. Důraz bude kladen i na to, kdo by měl tyto změny připravit a realizovat a jakou úlohu v tom mohou hrát fakulty připravující učitele. Nás nejvíce zaujaly přednášky Mgr. Karolíny Dundálkové, Ph.D., která porovnávala výhody elektronických učebnic od dvou nakladatelství Fraus a Nová škola oproti tištěným učebnicím. V přednášce Mgr. Růžena Písková, Ph.D., představila projekt naučných stezek se zaměřením na čtenářství jako základnu pro mezioborové propojení vzdělávacích obsahů. Dotazníkovým šetřením s využitím nástrojů umělé inteligence na FPE ZČU v Plzni provedla účastníky konference Dr. phil. Michaela Voltrová. Mgr. Dita Macháčková se zaměřila na problematiku výuky českého jazyka pro cizince na ZŠ i SŠ. Namísto tradičního odděleného přístupu představila koncept, který propojuje výuku češtiny s ostatními předměty ZŠ či SŠ.