V pátek 12. 5. jsme si nenechali ujít konferenci „Digitální kompetence (nejen) v geografickém vzdělávání“, určenou pro učitele geografie a dalších předmětů, kterou pořádala Katedra geoinformatiky a didaktiky informatiky Technické univerzity v Liberci.
Hlavním cílem konference bylo seznámení s možnostmi zapojení digitálních technologií do běžných vyučovacích hodin geografie.
Návštěvnost konference předčila očekávání pořadatelů. V přátelské atmosféře se zde sešlo přes 70 účastníků – učitelů ze základních a středních škol i odborníků na vzdělávání. Se svými příspěvky vystoupili nejen vysokoškolští pedagogové, ale také učitelé z praxe. V další části pak na přednášky navazovaly workshopy. Pro všechny to byla příležitost k získání nových zkušeností, podnětů a nápadů k modernizaci klasické výuky.
Naše redaktorky zaujal především příspěvek „VR (virtuální realita) jako učební pomůcka“ Tomáše Cinibulka o využití VR brýlí k lepší ilustraci a porozumění probíranému tématu.
S nadšením se zúčastnily také workshopu „Terénní výuka jako příležitost pro rozvoj digitální kompetence (nejen) v geografickém vzdělávání“ pod vedením Dominika Rubáše, kde jim byly přímo v terénu představeny různé mobilní aplikace pro poznávání přírody a kde účastníci získali náměty, jak uchopit terénní výuku badatelsky.